Ziekteverzuim verlagen? Zorg voor een schone werkomgeving

Een bedrijf groot of klein kan problemen krijgen als er veel ziekteverzuim is. Eén van de factoren die van grote invloed is op het ziekteverzuim is een ongezonde werkomgeving.

Hoe ontstaat een ongezonde werkomgeving?

  • Er wordt te weinig schoongemaakt.
  • Er zijn te weinig goede voorzieningen voor de werknemers.

Hoe laat je het ziekteverzuim dalen?

Vaker en beter schoonmaken. Op veel kantoren en bedrijven zijn veel bacteriën aanwezig. De grootste bronnen van bacteriën zjn een telefoon, de computermuis, een toetsenbord, een deurklink etc. Alles wat je aanraakt met je handen bevat bacteriën. De meeste bacteriën zijn niet schadelijk voor je gezondheid. Maar als één van de medewerkers ziek is, of zijn handen niet goed wast na gebruik van het toilet, dan kun je wel nagaan dat dit niet zo hygiënisch meer is.

Onderzoeken bij grote Amerikaanse bedrijven hebben uitgewezen dat je dit ziekteverzuim tot wel 13% kunt laten dalen door vaker en beter schoon te maken. Bovendien werkt het ook prettiger in een schone omgeving. Je productiviteit verhoogd.  Je bedrijf ziet er representatiever uit. De investering in hygiëneproducten en schoonmaakmiddelen kunnen dus terugverdiend worden.  Bij Elco Totaal kunnen we een advies uitbrengen over de schoonmaakmiddelen en -artikelen die je in kunt zetten. Ook kunnen wij schoonmaakmedewerkers begeleiden/instrueren over de manier waarop zij deze middelen in kunnen zetten. Dus we leveren niet alleen de producten maar begeleiden ook de mensen die hiermee moeten werken.  Wilt u een afspraak neem dan contact met ons op.